Bahawa kami warga Sekolah Kebangsaan Jawi berjanji untuk memberikan perkhidmatan yang terbaik kepada pelanggan kami seperti berikut :-
MURID
- Memastikan semua murid menerima P&P mengikut masa yang diperuntukkan.
- Memastikan semua murid mendapat layanan yang adil.
- Memastikan semua murid yang layak mendapat pinjaman buku teks untuk tahun berikutnya menerima buku teks pada hujung tahun semasa, sebelum sesi persekolahan berakhir.
- Memastikan semua murid tahap dua mendapat peluang menyertai kegiatan kokurikulum sekurang-kurangnya satu persatuan, satu kelab beruniform dan satu aktiviti sukan / permainan.
- Peluang diberi kepada murid tahap satu untuk menyertai satu aktiviti kokurikulum mengikut minat dengan kebenaran ibu bapa.
- Setiap staf sekolah menerima latihan dalaman dalam bidang masing-masing sekurang-kurangnya dua kali setahun.
- Sebarang masalah/kesulitan yang dihadapi oleh setiap staf akan diambil tindakan segera, tidak lebih dari 3 hari.
- Setiap waris murid yang berurusan dengan sekolah akan dilayan secara adil dan mesra.
- Setiap aduan akan disiasat dan maklum balas akan diberi tidak lebih dari 3 hari bekerja.
- Setiap cadangan/usul yang baik dan munasabah akan dipertimbangkan oleh pihak sekolah.
- Memastikan setiap arahan dan permohonan pihak Kementerian Pelajaran diambil tindakan selewat-lewatnya sehari selepas surat/arahan diterima.